You are here

Syninfo - Podnikové médium roka 2013

26.06.2014

Prvotný impulz, zistiť ako sme na tom s kvalitou nášho Syninfa a Plodinového katalógu, sme pretavili do prihlášky do súťaže Podnikové médium roka, ktorého jedenásty ročník nás privítal ako úplných nováčikov. Pozícia outsidera má svoje výhody, nikto od nás nič svetoborné nečakal a mohli sme sa bez obáv porovnať s konkurenciou. Ale! Vyhlasovanie cien úžasným spôsobom prekvapilo predovšetkým nášho kolegu Ivana Varečku, ktorý, ako zástupca našej spoločnosti, na pódium kráčal hneď trikrát. Ako je to možné?

Úloha podnikových médií je nezastupiteľná – a v tomto prípade nejde len o šírenie kvalitných informácií o produktoch a aktivitách spoločnosti, ale rovnako dôležitým, ak nie dôležitejším faktorom je kultivácia obchodných a spoločenských vzťahov, budovanie dôvery a vzájomného porozumenia. Vďaka nim je spoločnosť bližšie k zákazníkom a naopak, zákazníci bližšie k spoločnosti. Túto filozofiu „vzájomnej blízkosti“ vyznávame v celej spoločnosti a je jedno, na ktoré oddelenie by ste sa obrátili. Okrem osobného kontaktu, ktorý je nenahraditeľný, využívame my na marketingu aj silu obrazu a slova a o tom bola práve táto súťaž.

Ocenenie Podnikové médium roka je prestížnou súťažou, ktorú organizuje občianske združenie Klub podnikových médií v spolupráci so Slovenským syndikátom novinárov. Z viacerých kategórií sme sa prihlásili do dvoch: „Podnikový magazín – externá komunikácia“ a „Podniková brožúra.“ Hodnotenie je podľa slov riaditeľky súťaže Moniky Kozelovej, pomerne náročné a trvá asi tri týždne. Hodnotí sa grafická stránka, jazyková úroveň, vyváženosť vizuálnej stránky so zámerom a ďalšie atribúty.

Vedomí si svojich kvalít sme stavili na kvalitu textov, odbornosť autorov, prehľadnosť a v neposlednom rade aj na bohatosť obrazového materiálu. Takéto úžasné výsledky sme si však v tak nabitej konkurencii nedokázali ani predstaviť.

Ako to dopadlo?

V kategórii „Podnikový magazín – externá komunikácia“ sa naše Syninfo umiestnilo na 1. mieste!Nasledovali dve 2. miesta: Entire-Centire, s.r.o. a Private Banking Times od Tatra banky. 3. miesto patrilo magazínu Hviezdy ciest spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o.

V kategórii „Plodinová brožúra“ získal náš Plodinový katalóg 2013 skvelé 2. miesto, prvenstvo patrilo Správe o životnom prostredí spoločnosti Volkswagen Slovakia a.s., na treťom mieste skončil Sprievodca svetom vín od spoločnosti LIDL Slovenská republika.

Čerešničkou na torte bolo udeľovanie špeciálnych cien, ktoré po tretíkrát zdvihlo nášho kolegu zo stoličky a prinútilo ho prísť opäť na pódium. Cena Slovenky za najlepšiu grafickú stránku putovala opäť do Syngenty a získal ju náš Plodinový katalóg 2013.

Život firemných médií však nie je o oceneniach, aj keď z rúk erudovaných odborníkov. Bez vlastných verných čitateľov by bola ich životnosť aj napriek potlesku odborníkov veľmi krátka. Preto sa budeme aj naďalej snažiť, aby naše materiály spĺňali čo najviac kritérií, ktoré sa od kvalitného média očakávajú: invencia, kreativita, vyváženosť a hlavne, aby sa čo najviac páčilo tým, pre ktorých je určené – teda Vám, našim zákazníkom. Práve na to slúži každoročný dotazník pre čitateľov, ktorý nebude chýbať v Syninfe ani na konci tohto roka.